Αναγνώστες

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Τα δικαιώματά μας στις διακοπές



Τα δικαιώματά μας στις διακοπές

Αν έχετε εισιτήριο, φθάσετε την καθορισμένη ώρα, αλλά η αεροπορική εταιρία αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων έχετε δικαίωμα :

-αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας

-επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά

Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:

-αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση μεταφερθήκατε σε σύντομο χρονικό διάστημα στον προορισμό σας με άλλη πτήση
-διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
-γεύματα και αναψυκτικά
-επιστροφή χρημάτων, όταν η πτήση ματαιούται και η καθυστέρηση διαρκεί άνω των 5 ωρών
Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο των 2 ωρών έχετε δικαίωμα:

- διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
-επιστροφής χρημάτων, όταν η πτήση δεν πραγματοποιείται για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 5 ωρών
-γεύματα και αναψυκτικά
-δύο δωρεάν τηλεφωνήματα ή αποστολή δύο telex ή fax ή e-mail

Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε:
-αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.
- στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχετε δηλώσει Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:
-πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
-σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
-αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή

  • Με τρένο;
Και εδώ φυσικά μπορούν να συμβούν απρόοπτα ……

 Αν το ταξίδι ματαιωθεί από υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή από ανωτέρα βία δικαιούστε:

Την επιστροφή στο ακέραιο του αντιτίμου του εισιτηρίου ή των κομίστρων που έχουμε καταβάλει για τις αποσκευές

Αν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί από επιθυμία ή υπαιτιότητα του επιβάτη έχετε δικαίωμα:

Να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου με παρακράτηση των ακόλουθων ποσοστών υπέρ του ΟΣΕ 20% (αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί μέχρι την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης) / 20% είναι και η παρακράτηση για τα κόμιστρα των αποσκευών
30% (αν η αίτηση υποβληθεί την ημέρα του ταξιδιού και πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας) 50% (μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας)

Αν η αμαξοστοιχία καθυστερήσει ή «καταργηθεί» (καθυστέρηση πλέον των 3 ωρών ) δεν
δικαιούστε να αξιώσετε αποζημίωση, όμως έχετε το δικαίωμα:
-να διακόψετε το ταξίδι σας και να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου για
το τμήμα της διαδρομής που δεν πραγματοποιήθηκε
-να συνεχίσετε το ταξίδι σας με το επόμενο δρομολόγιο
- να επιστρέψετε ατελώς με το πρώτο τρένο στην αφετηρία και να αξιώσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου

 Σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης των αποσκευών χειρός ο ΟΣΕ δεν φέρει ευθύνη για καταβολή αποζημίωσης, παρά μόνο όταν αποδεικνύεται υπαιτιότητά του
Υπάρχει ευθύνη του ΟΣΕ για τις αποσκευές που παραλαμβάνει και αποζημιώνει τους επιβάτες για μερική ή ολική απώλεια τους στην πραγματική τους αξία, όταν αποδεικνύεται και μέχρι του ποσού των 1,20€ ανά κιλό.

  • Με πλοίο;
Τα ταξίδια που είναι απόλυτα συνυφασμένα με το καλοκαίρι μπορούν να σας ταλαιπωρήσουν αν δεν γνωρίζετε ότι:

Σε περίπτωση καθυστέρησης απόπλου λόγω βλάβης ή ζημίας  του πλοίου ή γενικότερα  λόγω υπαιτιότητας του μεταφορέα δικαιούστε:

  • Υπαναχώρηση από την σύμβαση και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος
  • Διαμονή στο πλοίο όλο το διάστημα καθυστέρησης και προώθηση στον προορισμό σας με το ίδιο ή το πρώτο διαθέσιμο πλοίο με μέριμνα του μεταφορέα
  • Διατροφή εφόσον η καθυστέρηση εκτείνεται πέραν των 4 ωρών ή κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον ο αναμενόμενος χρόνος είναι η επόμενη ημέρα της προγραμματισμένης ώρας και μεσολαβούν τουλάχιστον 6 ώρες
  • Επιστροφή του 25% ή 50% του ναύλου εφόσον προωθηθήκατε στον προορισμό σας με το ίδιο ή άλλο πλοίο με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ή 6 ώρες αντίστοιχα
  • Αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη καθώς και τον ναύλο οχήματος, εφόσον δεν προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.
Σε περίπτωση ακύρωσης ταξιδιού με υπαιτιότητα του μεταφορέα δικαιούστε:
  • Αποζημίωση για κάθε ζημία, εκτός αν ενημερωθείτε από τον μεταφορέα 1 εβδομάδα πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση και σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή ενημερωθείτε 12 ώρες πριν και προωθηθείτε στον προορισμό σας με άλλο μέσο εντός 12 ωρών
Σε περίπτωση ακύρωσης ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου, δικαιούστε:
  • Ή να συμφωνήσετε να προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών είτε να ακυρωθεί το εισιτήριο
  • Να λάβετε τροφή και κατάλυμα εφόσον δεν πραγματοποιηθούν τα παραπάνω
  • Χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου σε περίπτωση που δεν προωθηθείτε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών με υπαιτιότητα του μεταφορέα.
Αν αποφασίσετε να ματαιώσετε το ταξίδι σας, έχετε δικαίωμα:
  • Επιστροφής  του 50% του ναύλου συν κρατήσεις υπέρ τρίτων και ΦΠΑ, εφόσον  επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου
  • Επιστροφής του 75% του ναύλου συν κρατήσεις υπέρ τρίτων και ΦΠΑ, εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου
  • Επιστροφής ολόκληρου του ναύλου συν κρατήσεις υπέρ τρίτων και ΦΠΑ, εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου
  • Επιστροφής ολόκληρου του ναύλου συν κρατήσεις υπέρ τρίτων και ΦΠΑ, ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης του μεταφορέα, όταν για λόγους ανωτέρας βίας, ιδίως για λόγους υγείας που αποδεικνύονται εγγράφως, αδυνατούμε να ταξιδέψουμε την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα
Έχετε επίσης το δικαίωμα τροποποίησης του εισιτηρίου, εφόσον διατίθενται θέσεις για το ίδιο ή άλλο ταξίδι έως και 24 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου (εάν η αξία του νέου εισιτηρίου είναι χαμηλότερη, δε δικαιούμαστε επιστροφή της διαφοράς)

Προσοχή: Δεν έχετε δικαίωμα να ακυρώσετε με τους παραπάνω όρους ήδη τροποποιημένο εισιτήριο στο χρονικό διάστημα 14 ημερών πριν την αρχική ημερομηνία του ταξιδιού.

Αν υπεστήκατε μεγάλη ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια της καθυστέρησης του πλοίου έχετε
το δικαίωμα να διεκδικήστε αποζημίωση

Όσον αφορά στις αποσκευές, δικαιούστε να μεταφέρετε χειραποσκευές μέχρι 50κιλών, 
 χωρίς ιδιαίτερο ναύλο.
Ο μεταφορέας ευθύνεται για την φθορά ή την απώλεια των αποσκευών εντός του πλοίου, εφόσον αυτές παραδίδονται για φύλαξη και εκδίδεται σχετική απόδειξη.
  • Στο ταξίδι μας με το πλοίο πρέπει ειδικότερα να προσέξουμε τις αισχροκέρδειες, που  σημειώνονται ιδιαίτερα τις καλοκαιρινές περιόδους, στα κυλικεία των πλοίων…. Σας γνωρίζουμε ότι τα εν λόγω κυλικεία υποχρεούνται, σύμφωνα με τον αγορανομικό κώδικα που έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης, να τηρούν τις ακόλουθες τιμές ….

Εμφιαλωμένο νερό 500ml
έως 0.50€
Εμφιαλωμένο νερό 750ml
έως 0.70€
Τοστ με ζαμπόν + τυρί
έως 1.80€
Σάντουιτς  με ζαμπόν + τυρί
έως 1.70€
Ελληνικός καφές (μονός)
έως 1.60€
Καφές φίλτρου γαλλικός (μονός)
έως 1.60€
Καφές εσπρέσσο (μονός)
έως 1.70€
Καφές στιγμιαίος(φραπέ μονός)
έως 1.60€
Τσάϊ σε ρόφημα
έως 1.60€

 Ο τρόπος μεταβίβασης των ταξιδιωτών σε κάθε προορισμό τους αποδεικνύεται, πολύ περισσότερο δε τους καλοκαιρινούς μήνες, ότι δεν είναι το μόνο βάσανο….. Πολλά προβλήματα εμφανίζονται στις περιπτώσεις των καταλυμάτων των ταξιδιωτών, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία, είτε και για ενοικιαζόμενα δωμάτια ….

 Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:
  • Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα
  • Πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο
  • Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ότι ακριβώς ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, cd player, πρωινό, κλπ)
  • Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά)
  • Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν έχετε καμία επιβάρυνση διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε
  • Για να κατοχυρωθείτε θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας
  • Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο)
  • Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής
  • Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη
Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια προσέξτε τα ακόλουθα:

  • Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ
  • Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο. κουζίνα, σκεύη)
  • Να έχουν σωστό φωτισμό
  • Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες
  • Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια
Στην περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορείτε να απευθυνθείτε :
  • στις κατά τόπου Νομαρχίες
  • στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. (Αθήνα 210 3304444, Θεσσαλονίκη 2310-257776, Πάτρα 2610-222626)
  • στο 1520 στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
  • στα γραφεία της τουριστικής αστυνομίας
 Πηγή: ekpizo.gr

Popular Posts

Sponsors