Αναγνώστες

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Οι 11 πιο συνηθισμένες ταξιδιωτικές απάτες

 Διαλέξατε προορισμό, ψάξατε στο internet και κλείσατε πακέτο διακοπών στα μέτρα σας…

Όμως χρειάζεται προσοχή, γιατί οι ταξιδιωτικές απάτες έχουν γίνει πιο περίτεχνες από ποτέ.

Μάλιστα στις ΗΠΑ έχει υπολογιστεί ότι το κόστος τέτοιων πρακτικών φτάνει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.
Ακόμα και αν δεν έχει χρηματικό κόστος, μια εξαπάτηση στη διάρκεια ενός ταξιδιού μπορεί να κοστίσει τον χρόνο σας, αλλά κυρίως θα καταστρέψει τη διάθεσή σας. Μαζέψαμε για εσάς μερικές από τις συνηθέστερες απάτες, ώστε να είστε πλέον υποψιασμένοι στα ταξίδια σας…

1. «Αυτό μόλις τελείωσε»: Κλασικό κόλπο από ταβέρνες μέχρι ξενοδοχεία. Αυτό που θα ακούσετε είναι ότι η πρώτη σας επιλογή «μόλις τελείωσε» και ότι υπάρχει κάτι άλλο διαθέσιμο, που όμως κοστίζει παραπάνω. Η μέθοδος εφαρμόζεται σε εστιατόρια (με πιάτα που μόλις τελείωσαν), σε ξενοδοχεία (με απλά δωμάτια που δεν είναι διαθέσιμα), σε ενοικιάσεις οχημάτων (όταν το φτηνό μοντέλο είναι ξαφνικά στο συνεργείο) και σε πολλές άλλες δραστηριότητες. Να είστε πάντα επιφυλακτικοί και όπου μπορείτε, να φροντίζετε για τις απαραίτητες κρατήσεις πριν την αναχώρησή σας.

2. Ταξί: Οι οδηγοί ταξί σε όλο τον κόσμο φημίζονται για την εφευρετικότητά τους όταν πρέπει να εισπράξουν από τους πελάτες. Περιττοί κύκλοι σε στενά, κλειστό ταξίμετρο, διπλή ταρίφα μέρα μεσημέρι είναι μόνο στην αρχή της λίστας. Ίσως ο μοναδικός κανόνας που μπορεί να σας σώσει είναι να μην δώσετε ποτέ χρήματα στην αρχή της κούρσας, ενώ σε κάποια μέρη αξίζει να προσπαθήσετε να συμφωνήσετε το ποσό εξαρχής με τον οδηγό.

3. Ψεύτικη αστυνομία: Άνδρες ένστολοι ή με πολιτικά σας σταματούν στο δρόμο και σας ζητούν διαβατήριο. Εντοπίζουν δήθεν κάποια ατασθαλία και σας ενημερώνουν ότι μπορείτε να γλυτώσετε την ταλαιπωρία αν πληρώσετε επί τόπου. Σε αυτές τις περιπτώσεις η καλύτερη διέξοδος είναι να επιμείνετε να πάτε μαζί στο αστυνομικό τμήμα.

4. Αχθοφόροι που κοστίζουν χρυσάφι: Σε αεροδρόμια και λιμάνια κάποιων πόλεων συνωστίζονται επίδοξοι αχθοφόροι, προσφέροντας να σας κουβαλήσουν τις αποσκευές ζητώντας (εκ των υστέρων) παράλογα ποσά. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις σπεύδουν να βουτήξουν τις βαλίτσες πριν καν συμφωνήσετε. Η καλύτερη λύση είναι φυσικά να κρατάτε οι ίδιοι τις βαλίτσες ή ακόμα καλύτερα να έχετε ειδοποιήσει το ξενοδοχείο να σας παραλάβει από το αεροδρόμιο (όπου αυτό είναι δυνατόν).

5. Ενοικιάσεις αυτοκινήτων (και όχι μόνο): Και σε αυτόν τον «κλάδο» οι απατεώνες αποδεικνύονται εφευρετικοί. Κάποιες φορές φθορές και βλάβες που ίσως προκαλέσετε στο όχημα επισκευάζονται από τοπικά συνεννοημένα συνεργεία σε υπέρογκες τιμές (διορθώνοντας με την ευκαιρία και τυχόν βλάβες που προϋπήρχαν). Το μυστικό βρίσκεται σε έναν καλό έλεγχο όταν παραλαμβάνετε το όχημα (παίρνοντας φωτογραφίες όποια προβληματικά σημεία εντοπίσετε). Κάποιοι όμως γίνονται ακόμα πιο θρασείς (ιδίως σε ενοικιάσεις μοτοποδηλάτων) κλέβοντας το μηχανάκι, ιδίως όταν είναι αφύλακτο τη νύχτα έξω από το ξενοδοχείο σας. Μόνη λύση να κλειδώνετε το μηχανάκι με δικό σας λουκέτο και να προτιμάτε τα κλειστά πάρκινγκ ξενοδοχείων, όπου είναι δυνατό.

6. Ο λεκές στο εστιατόριο που δεν έγινε τυχαία: (Δήθεν) πελάτης εστιατορίου λερώνει τα ρούχα σας. Αστραπιαία δείχνει συγκλονισμένος και ορμά πάνω σας για να καθαρίσει το λεκέ τρίβοντάς τον… ξεστομίζοντας συγγνώμες. Την ίδια στιγμή όμως και πάνω στην αναστάτωση τα χέρια του υπαίτιου (και των συνεργών του που βρίσκονται στον χώρο) βουτάνε ό,τι βρουν στις τσέπες και τις τσάντες. Η συμβουλή μας σε αυτή την περίπτωση είναι να είστε δύο φορές προσεκτικοί με όσους σπεύδουν να σας φροντίσουν και σε κάθε περίπτωση να έχετε τις τσάντες σας κλειστές και κοντά σας.

7. Χαλιά, δερμάτινα και κοσμήματα σε τιμή ευκαιρίας: Σε αυτές τις περιπτώσεις να θυμάστε το κλασικό ρητό «αν κάτι φαίνεται υπερβολικά φτηνό, τότε κάτι δεν πάει καλά». Κανένα γνήσιο δερμάτινο δεν κοστίζει 50 ευρώ και κανένα μεταξωτό χαλί δεν μπορεί να έχει τιμή 100 ευρώ. Για να μην αναφέρουμε περιπτώσεις που το περιποιημένο πακέτο που θα πάρετε, θα κρύβει μέσα του κάτι διαφορετικό από αυτό που δοκιμάσατε στο κατάστημα.

8. Το δήθεν «γνωστό» ξενοδοχείο: Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο σε πολλές πόλεις του κόσμου, ξενοδοχεία αμφιβόλου ποιότητας να εκμεταλλεύονται το όνομα γνωστότερων καταλυμάτων και μεγάλων αλυσίδων. Γι’ αυτό φροντίστε να έχετε κάνει την κράτησή σας πριν ταξιδέψετε και να έχετε μαζί σας το voucher με τα πλήρη στοιχεία του ξενοδοχείου σας. Εννοείται ότι θα πρέπει να αποφεύγετε συμβουλές ντόπιων σε λιμάνια και αεροδρόμια για «ένα καλό ξενοδοχείο εδώ κοντά»… ακόμα και αν το όνομά του ακούγεται γνωστό.

9. Οι άγνωστες παρέες στα μπαρ: Κοπέλες (συνήθως), αλλά και αγόρια ψάχνουν παρέα σε μπαρ, αλλά στην ουσία λειτουργούν ως δόλωμα. Μέσα από αθώα κουβέντα και παρέα θα σας ζητήσουν ένα ποτό (ή θα σας πάνε σε κάποιο «καλύτερο» ή «πιο ψαγμένο» μέρος) και αφού κάνετε τη σχετική κατανάλωση θα εξαφανιστούν, αφήνοντας σε εσάς τη λυπητερή. Εκείνες ήπιαν τα ποτά τους και το μαγαζί έκανε τζίρο.

10. Χρονομίσθωση (timeshare): Μερικές φορές αυτές οι απάτες ξεκινούν πριν κλείσετε τις διακοπές. Συνήθως κάποιος ευπαρουσίαστος στον δρόμο (και αφού προηγηθεί κάποια αληθοφανής κλήρωση) σας ενημερώνει ότι έχετε κερδίσει κάποιο δώρο. Όμως για να το παραλάβετε θα πρέπει να πάτε από τα γραφεία της εταιρείας, όπου (αν στο μεταξύ δεν ξεφύγετε) θα βρείτε μπροστά σε μια παρουσίαση-πλύση εγκεφάλου για να αγοράσετε διαμερίσματα χρονομεριστικής μίσθωσης (γνωστά ως timeshare apartment). Προφανώς η καλύτερη λύση είναι να μην ακολουθήσετε τον πωλητή, όσο φορτικός και αν είναι…

Και όπως πάντα, η 11η συμβουλή είναι η πιο παλιά και ισχύει σε όλο τον πλανήτη: Προσέξτε τα ψιλά γράμματα σε προσφορές και «ευκαιρίες». Μπορεί η τιμή με τα μεγάλα γράμματα στο φυλλάδιο ή την αφίσα να μοιάζει φοβερή, όμως προσέξτε τις λεπτομέρειες… Μήπως αφορά σε one way μετάβαση; Μήπως η προσφορά απαιτεί ελάχιστες ημέρες παραμονής; Μήπως στο ποσό δεν περιλαμβάνονται φόροι; Μήπως η τιμή ισχύει για συγκεκριμένες ημερομηνίες ή ημέρες της εβδομάδας;

Πηγή: 4news.gr

Popular Posts

Sponsors